Jak propagovat e-shop přes reklamu na Facebooku

Propagace e-shopu na sociálních sítích je nezbytnou součástí úspěšné marketingové strategie. Facebook, jako jedna z největších sociálních sítí na světě, nabízí mnoho možností, jak oslovit potenciální zákazníky a zvýšit prodej. Tento článek vám ukáže, jak efektivně propagovat váš e-shop přes reklamu na Facebooku.

Čím začít, abyste mohli začít inzerovat reklamy na Facebooku?

1. Vytvoření Business Manageru

Prvním krokem je vytvoření Business Manageru na Facebooku, pokud ho ještě nemáte. Tento účet vám umožní spravovat veškeré firemní kanály pod jednou střechou. Vytvoříte a propojíte tak vše důležité pro budoucí reklamy.

  • Facebook stránku
  • Instagramový účet
  • Reklamní účet
  • Sady dat (Facebook Pixel a Conversion API)
  • Ověření domény
  • Katalog produktů
  • Správa uživatelů ve firmě a jejich přístup k samotným kanálům

2. Vytvoření Facebook reklamního účtu

Jakmile připojíte v Business Manageru vše důležité, následuje další krok. A tím je vytvoření reklamního účtu na Facebooku. Tento účet vám umožní spravovat všechny vaše reklamy, sledovat jejich výkonnost a optimalizovat kampaně.

Nezapomeňte propojit v Business Manageru stránku s reklamním účtem, stejně tak v “Sady dat” vytvoření Facebook Pixel s reklamním účtem.

3. Vytvoření Meta Facebook Pixel a Conversion API

Nezbytnou součástí je vytvoření Meta Facebook Pixelu a Conversion API v Business Manageru (v “Sady dat”) a následné propojení s webem umístěním krátkého kódu do hlavičky webové stránky.

Pro pokročilejší uživatele doporučujeme nastavit přes Google Tag Manager společně s událostmi z Pixelu. O nich si napíšeme hned více.

Do událostí z Pixelu se ukládají hodnotná data, podle kterých můžeme naše reklamní sady optimalizovat. Říkáme tím tak Metě, koho hledáme a co chceme, aby uživatel na našem e-shopu provedl.

Zobrazil si produkt, přidal si ho do košíku, přešel k zaplacení a dokončil nákup. Vše zaznamenáváme, abychom mohli naše reklamy optimalizovat s co nejlepšími výsledky. ✅

Události můžete nastavit přímo v Business Manageru, případně opravdu doporučujeme Google Tag Manager, tady ale jsou potřeba již větší zkušenosti, případně nechat nastavit programátorem.

4. Události máme, jdeme klikat reklamy

Asi nejdůležitější část, která vás zajímá. Nastavení reklamních kampaní se správnou optimalizací. Jdeme na to.

V první řadě se při nastavování zaměřte na cíl – čeho chcete reklamou dosáhnout. Jsou to objednávky na e-shopu? Zájem uživatelů na příspěvcích? (interakce – lajky, komentáře, sdílení…)

Pokud vám jde o objednávky na e-shopu – zaměřte se na “Prodeje” a následně zaklikněte “Ručně vytvořená kampaň s účelem prodej“. Hned poté máte nastavte:

  1. Název reklamní kampaně
  2. Zaklikněte, pokud chcete pracovat s katalogem produktů (o tom si povíme více zase příště)
  3. Zvolte, zda chcete distribuovat rozpočet na základě sady nebo zda chcete využít tzv. “Advantage rozpočet kampaně“. (doporučujeme nezaklikávat a nechat sadě vlastní rozpočet)

    – Pokud byste zvolili, že chcete “Advantage rozpočet kampaně“, máte možnost rozdělit rozpočet do více sad a Meta chytře rozloží investované peníze do těch sad, které budou mít nejlepší výsledky
  4. Přejděte na sadu reklamy
  5. Zadejte název sady reklam
  6. Zvolte místo konverze – kde má dojít k požadovanému výsledku (Zobrazení produktu, Přidání do košíku, Přechodu k zaplacení nebo Nákupu)
  7. Nastavte rozpočet sady reklamy (pakliže nevyužijete “Advantage rozpočet kampaně
  8. Můžete a nemusíte nastavit ukončení sady (doporučujeme nechat bez konce a vypnout případně ručně)
  9. Nastavte okruhy uživatelů – vlastní publika (rozebereme více příště), cílení na zájmy nebo demografické údaje, případně nechte volné (doporučujeme, dáte tak Metě maximální prostor pro nalezení zákazníků)
  10. Vyplňte “Příjemce a plátce“, Vaše jméno nebo název e-shopu
  11. Nastavte umístění, kde se mají reklamy zobrazovat – doporučujeme nechat “Advantage+ umístění“, opět Metě dáte prostor, aby našla formát reklamy, ze kterých budete mít nejvíce zákazníků.

A nyní se přesuneme na samotné nastavení reklam:

  1. Zadejte název reklamy
  2. Vyberte vaši Facebook stránku a Instagramový účet
  3. V nastavení reklamy vyberte “ruční nahrávání” reklamy a vyberte formát, kterým chcete své produkty nebo e-shop propagovat. My se aktuálně zaměřujeme na tzv. bannerovou, případně video reklamu. Zvolte tedy – “Jeden obrázek nebo video
    – pakliže byste radši otestovali “rotující formát“, připravte si více produktů, graficky zpracovaných, ve formátu 1080x1080px.
  4. Zadejte obrázek nebo video (mějte připravené rozměry: 1080x1080px (kanály), 1200x628px (pravé panely) a 1080x1920px (stories a reels formát)
  5. Přidejte primární text – Text, který se zobrazí nad reklamou (doporučujeme v prvních 2 větách uvést nevětší benefit produktu nebo e-shopu)
  6. Zadejte Titulek – text, který se zobrazí u tlačítka (doporučujeme výzvu k akci)
  7. Napište Popis – text uveden pod výzvou k akci (doporučujeme uvést benefity produktu)
  8. Vyberte tlačítko u reklamy (Další informace, Koupit, Objednat, Rezervovat…)
  9. Cíl – nasměrujte uživatele, kam se po prokliknutí z reklamy dostanou (doporučujeme na samotný produkt nebo kategorii produktů)
  10. Sledování – zaklikněte, že chcete sledovat události na webu a také Offline události. Zkontrolujte, zda máte připojený správný Meta Facebook Pixel.
  11. Pro lepší trackování a vyhodnocování reklam, zadejte i URL parametr.

5. Spusťte reklamy a sledujte jejich výkon

Pokud jste správně nastavili vše, podle našeho návodu, sledujte průběžně výkon vašich reklam a následně reklamy optimalizujte podle výsledků.

Nedělejte závěry po 1-2 dnech od spuštění, spíše se zaměřte na zlepšení po 5-7 dnech, kdy již máte nějaké výsledky a dokážete zjistit vašich potenciál reklam.

6. Důležitých 10 bodů na závěr

Podle našeho návodu to zní opravdu jednoduše, co říkáte? Avšak za reklamou na Facebooku stojí mnohem více práce, než jen nastavit reklamy. Pojďme si probrat důležité body, které byste měli před samotným spuštěním reklamy zohlednit.

  1. Pokud nemáte nastavený Meta Facebook Pixel – reklamy ani nespouštějte. Nebudete tak vědět, jak se uživatelé po prokliknutí se z reklamy chovají na e-shopu
  2. A/B testujte vaše reklamy a zlepšujte je. Nespoléhejte se na jednu reklamy, spíše otestujte 3 a zdokonalujte ty reklamy, které mají nejlepší výsledky.
  3. Zaměřte se na dobrou nabídku pro zákazníka. Pokud nemáte jedinečný produkt na trhu a konkurujete s několika dalšími e-shopy, pak sestavte nejprve nabídku, které bude těžké říct NE.
  4. Zvyšujte rozpočty jen tehdy, máte-li objednávky a jste v návratnosti. Stejně tak nespouštějte reklamy za pár stovek na pár dnů. Reklamní sady nebudou mít dostatek času pro vyskočení z “učení“.
  5. Základem úspěchu reklamní sady je získat 50 konverzí za 7 dnů. Pokud se tak nestane – skočí do “omezeného učení“. V opačném případě, když získáte 50 konverzí, reklamní sada bude mít data na to, aby doručovala vaše reklamy relevantnějšímu publiku, kterého je největší pravděpodobnost, že také provede konverzi.
  6. Přemýšlejte nad reklamu byznysově. Chcete vydělat peníze, takže optimalizujte sady na konverze a zaměřte se na vizuál reklamy, včetně správné textace.
  7. Nesahejte na to, co funguje. I malá změna v sadě nebo reklamě (třeba úprava textu nebo kreativy reklamy), rozhodí celou sadu a vy skončíte opět v “učení“. Při změně u reklamy vyresetujete nasbírané interakce.
  8. Krom reklamy se zaměřte i na samotný e-shop (grafika, uživatelské prostředí, texty, rychlost načítání…)
  9. V reklamní kampani doporučujeme mít aktivní maximálně 3 sady!
  10. Reagujte na komentáře pod reklamou, zvýšíte tak dosah svých reklam a pomůžete algoritmu.

Potřebujete s reklamou na Facebooku pomoct? Neváhejte se na nás obrátit.